Click Here To Help Quberscout To Survive...

Selamat Datang...

Sunday 9 December 2007

KOLOKIUM PESURUHJAYA PENGAKAP MALAYSIA 2007

Kolokium Pesuruhjaya Pengakap Malaysia 2007 yang telah diadakan selama lima hari pada tanggal 10hb - 14hb Disember 2007, bertempat di Dewan Kuliah Fakulti Perubatan dan Sains Kesihatan, Universiti Putra Malaysia.
Seramai 206 orang peserta telah menyertai kolokium tersebut. Peserta kolokium terdiri daripada Pesuruhjaya Ibupejabat, Negeri dan Daerah, ia juga turut disertai oleh Penolong Pesuruhjaya Negeri dan Daerah serta ahli-ahli Pengakap Kelana. Peserta kolokium dari daerah Hulu Terengganu terdiri dari dua orang iaitu Encik Yusof bin Endut (Bendahari Kehormat Majlis Pengakap Hulu Terengganu) dan Encik Mazlan bin Abd Manap (Penolong Pesuruhjaya Daerah - Setiausaha Program).
Kolokium tersebut telah dirasmikan oleh Dato' Seri Mohd Shafie bin Mohd Salleh (Ketua Pengakap Negara).
Setiap lapisan tellah digesa supaya dapat mempertingkatkan lagi keahlian pengakap agar dapat mencapai sejuta ahli menjelang 2010 nanti serta memperkasakan kepengakapan.
Amatlah diharapkan semua Pemimpin Pengakap Daerah Hulu Terengganu dapat meningkatkan komitmen ke arah menggembeling tenaga dan minda demi memperkasakan pengakap setanding dengan kemajuan dan pembangunan negara.

No comments:


Designed by Najjah Indahart