Click Here To Help Quberscout To Survive...

Selamat Datang...

Thursday 6 December 2007

KEMPORI MUHIBBAH KALI KE-14

Anggota Kontinjen Pengakap Negeri Terengganu
bergambar ramai-ramai selepas majlis perasmian penutup.

30 November - 5 Disember : Seramai 38 orang ahli Pengakap Muda/Remaja/Kelana bersama 11 orang pemimpin Pengakap Negeri Terengganu yang telah diketuai oleh Encik Rosley Mat Hasan (PPPN-Kelana) menyertai Kempori Muhibbah Kali Ke-14 yang bertempat di Taman Rimba Kiara, Taman Tun Dr Ismail, Kuala Lumpur. Penyertaan kempori ini keseluruhannya lebih kurang 1250 orang. Negeri-negeri yang telah menghantar penyertaan ialah Johor, Perlis, Melaka, Negeri Sembilan, Kuala Lumpur, Sarawak, Terengganu WP Kuala Lumpur, Pulau Pinang dan Perak. Manakala penyertaan dari luar pula ialah Indonesia (6 Kontinjen), Singapura dan Thailand (2 daerah). Perkhemahan ini juga telah dibantu oleh 400 orang ahli Kelana seluruh WP Kuala Lumpur dan juga Kelana IPT (UNITEN, UMT, UDM dll).

Bergambar kenangan di hadapan pintu masuk istana negara

Di samping menjalankan aktiviti kempori para peserta juga berpeluang untuk menambah kenalan dari seluruh negara dan juga asia tenggara. Pelbagai budaya telah diperkenalkan di sepanjang kempori melalui persembahan malam kebudayaan yang diadakan setiap malam.

TERIMA KASIH ... Kepada Dato' Setiausaha kepada Perdana Menteri kerana memberikan jamuan makan malam di Pusat Belia Antarabangsa

Peserta juga dibawa mengembara ke serata Bandaraya Kuala Lumpur dengan menaiki pelbagai kenderaan seperti lori DBKL, LRT, bas dan pelbagai lagi.

No comments:


Designed by Najjah Indahart