Click Here To Help Quberscout To Survive...

Selamat Datang...

Wednesday 5 February 2014

PERUTUSAN : Ketua Pesuruhjaya Pengakap Negeri Terengganu

YBHG. TUAN HAJI CHE SOH BIN MUDA, PJK


Assalamualaikum W.B.T. dan Salam Pengakap.

Alhamdulillah, syukur ke Hadrat Ilahi kerana diatas rahmat dan kurnianya, Persekutuan Pengakap Malaysia Negeri Terengganu terus maju kehadapan selangkah demi selangkah dan terus meningkat dalam mencapai Visi dan Misi. 

Tahun 2011 merupakan tahun yang sangat bermakna bagi kami ahli-ahli Pengakap Persekutuan Pengakap Malaysia Negeri Terengganu kerana DYMM Al-Wathiqu Billah Sultan Mizan Zainal Abidin Ibni Al-Marhum Sultan Mahmud Al-Mukhtafi Billah Shah telah berkenan untuk mencemar duli dan memasyurkan Kem Telaga Batin menjadi Kem Pengakap Tengku Muhammad Ismail.

Dengan termasyurnya Kem Pengakap Tengku Muhammad Ismail ini, banyak aktiviti dan program-program yang dapat dijalankan samada diperingkat negeri ataupun daerah.

Kini, Persekutuan Pengakap Malaysia Negeri Terengganu telah menubuhkan laman web rasmi sebagai medium untuk menyampaikan maklumat berkenaan program, latihan dan sebarang aktiviti yang sedang atau bakal dijalankan.

Adalah diharapkan dengan adanya Laman web ini, ahli-ahli Pengakap khususnya ahli-ahli Pengakap Negeri Terengganu dapat melibatkan diri dalam aktiviti kepengakapan.

Akhir kata, sekali berpengakap selamanya berpengakap. Sekian, wassalam.

"BERKHIDMAT UNTUK NEGARA MELALUI KEPENGAKAPAN"
"PENGAKAP MENTRANSFORMASI GENERASI"

TUAN HAJI CHE SOH BIN MUDA, PJK.
KETUA PESURUHJAYA PENGAKAP NEGERI TERENGGANU
(TERENGGANU CHIEF SCOUT COMMISSIONER)

Disalin daripada : http://www.pengakapterengganu.org/perutusan.html

No comments:


Designed by Najjah Indahart