Click Here To Help Quberscout To Survive...

Selamat Datang...

Sunday 14 September 2008

KE ARAH MEREALISASIKAN JOTA DI QUBERSCOUT...

6 September 2008 : Satu perjumpaan yang harmonis telah diadakan bertempat di hadapan Perpustakaan Awam Negeri Terengganu, Cawangan Kuala Berang di antara beberapa orang pemimpin kanan Pengakap daerah Hulu Terengganu bersama Encik Azuddin (Unit Komunikasi) dari Persekutuan Pengakap Malaysia Kelantan. Perbincangan adalah berdasarkan untuk merealisasikan "Jamboree On The Air" (JOTA) yang diadakan di antara Kumpulan Pengakap sempena acara-acara tertentu terutama aktiviti perkhemahan.
Pada asalnya, Pihak QUBERSCOUT mensasarkan untuk menyambut cabaran JOTA Antarabangsa 2008 yang akan diadakan pada 18-20 Oktober 2008 nanti. Namun di atas beberapa sebab teknikal serta atas nasihat Sdr. Azuddin (9M2 CIO), pihak QUBERSCOUT bersetuju untuk melakukan satu kunjungan sambil belajar ke Kem Kijang Kelantan bagi mengalami serta menimba sedikit pengalaman dalam melaksanakan JOTA.
QUBERSCOUT mengalungkan sejambak penghargaan serta ucapan terima kasih kepada Sdr. Azuddin atas kesanggupannya berkunjung ke QUBER untuk menerangkan perihal JOTA serta mempereratkan silaturrahim di kalangan rakan-rakan HAM di dalam Pengakap... Terima Kasih

Sdr. Rosley Mat Hasan (PPPN - Kelana) dan Sdr. Zainal Abidin Ali (PPPD - Komunikasi) sedang membincangkan sesuatu berkaitan JOTA.


Sdr. Azuddin (9M2 CIO) sedang memperkatakan sesuatu kepada AKELA...

No comments:


Designed by Najjah Indahart