Click Here To Help Quberscout To Survive...

Selamat Datang...

Friday 13 June 2008

AKHIRNYA AKU TAHU PERKARA SEBENAR ... Satu Petikan

Jun 11th, 2008
Setelah berjumpa dengan PesuruhJaya Pengakap Negara dan Pesuruhjaya Pengakap Wilayah , baru aku tahu perkara sebenar tentang masalah kepimpinan yang berlaku dalam Pengakap samada di peringkat negara dan juga negeri.
Apabila sudah cantik, bagus akan ada cuba memecah belahkan perpaduan pengakap yang selama ini telah di bina dengan baik.Aku menyokong yang terbaik dan pihak yang benar demi kemajuan pengakap.
Bila berlaku masalah kepimpinan;Akan ada orang cuba membaling batu dari belakang ,Akan ada orang cuba menjadi dalang segala perkara,Akan ada orang cuba menjadi HERO ,Akan ada orang cuba berlagak menjadi baik ,Akan ada cuba berkata keburukan orang lain demi untuk kepentingan sendiri.Akan ada orang cuba mengambil kesempatan seolah2 ingin membuat perubahan ,Akan ada berlagak ingin memperbetulkan keadaan pada hakikat menambahkan lagi masalah!!
Apa yang aku boleh katakan adalah kita hendaklah bersatu dan mendengar suara MAJORITI yang menyokong kita , jika tidak akan bawalah kehancuran dalam amalan demokrasi. Yang paling penting ikutlah ketertiban dalam perlantikan jawatan mengikut pengutan suara mejoriti dan berlandaskan POR.
*Yang pasti ia akan merugikan pergerakan pengakap di Malaysia jika masalah ini tidak dapat diselesaikan dengan segera.
Sumber & Nukilan:

No comments:


Designed by Najjah Indahart